Consulta de Guías Docentes



Academic Year/course: 2023/24

565 - Master's in Digital Information and Communication Consulting

63069 - Content, community and social media management


Syllabus Information

Academic year:
2023/24
Subject:
63069 - Content, community and social media management
Faculty / School:
103 - Facultad de Filosofía y Letras
Degree:
565 - Master's in Digital Information and Communication Consulting
ECTS:
6.0
Year:
1
Semester:
Second semester
Subject type:
Optional
Module:
---

1. General information

This subject is part of the subject "Corporate Communication". Its purpose is to know how to plan and use technological tools in the management and communication of digital information to the outside world. Objectives: to identify and assess the contributions of this type of management to the strategic communication of an organization; to have the necessary criteria to select and implement the most appropriate technologies linked to a communication plan; to implement and direct the use of these technologies within a strategic communication plan.

These approaches and goals are aligned with the following Sustainable Development Goals: Quality Education (SDG 4); Gender Equality (SDG 5); Reducing Inequalities (SDG 10); Sustainable Cities and Communities (SDG 11); Peace, Justice and Strong Institutions (SDG 16); Partnerships to Achieve the Goals (SDG 17).

2. Learning results

1. To select the most appropriate technologies for the management of digital communication.
2. To acquire new knowledge that will allow them to generate new ideas and solutions for their application in the management and implementation of digital corporate communication systems projects.

3. Syllabus

1. Corporate websites and blogs.
2. Virtual communities and social networks.
3. Photography, audio and video platforms.
4. Digital identity.

4. Academic activities

Theoretical classes; practical classes; personal work and study; tests or assessment activities. More information on this issue will be provided on the first day of class.

5. Assessment system

First call:

- Delivery of an academic work consisting in the planning of an organizational intelligence system. Assessment criteria: quality of the contents, correct use of the tools, variety and adequacy of the information resources used, organization and presentation, precision in the use of terminology and expository clarity. Value: 60% of the grade.

- Completion of a 60 minute exercise on academic work. Assessment criteria: adequacy and relevance of the answers, thoroughness in the development, ability to analyse and summarise, precision in the use of terminology and expository clarity. Value: 40 % of the grade.

The exercise will be done in person and the work will be delivered through the digital teaching platform on the date shown in the calendar of exams of the Faculty of Philosophy and Letters.

On the first day of the subject, a recommended timetable for the completion of the complementary work will be presented, adapted to blended learning in order to facilitate the acquisition of competencies.

Second call: identical to the global assessment test of the first call.

 


Curso Académico: 2023/24

565 - Máster Universitario en Consultoría de Información y Comunicación Digital

63069 - Gestión de contenidos, comunidades y redes sociales


Información del Plan Docente

Año académico:
2023/24
Asignatura:
63069 - Gestión de contenidos, comunidades y redes sociales
Centro académico:
103 - Facultad de Filosofía y Letras
Titulación:
565 - Máster Universitario en Consultoría de Información y Comunicación Digital
Créditos:
6.0
Curso:
1
Periodo de impartición:
Segundo semestre
Clase de asignatura:
Optativa
Materia:
---

1. Información básica de la asignatura

Forma parte de la materia Comunicación corporativa. Su fin es saber planificar y usar las herramientas tecnológicas en la gestión y comunicación de información digital hacia el exterior. Objetivos: identificar y evaluar las aportaciones de esta gestión a la comunicación estratégica de una organización; disponer de criterios para seleccionar e implantar las tecnologías vinculadas más adecuadas a un plan de comunicación; implantar y dirigir el uso de esas tecnologías dentro de un plan de comunicación estratégica.

Estos planteamientos y objetivos están alineados con los siguientes Objetivos de Desarrollo Sostenible: Educación de calidad (ODS 4); Igualdad de género (ODS 5); Reducción de las desigualdades (ODS 10); Ciudades y comunidades sostenibles (ODS 11); Paz, justicia e instituciones sólidas (ODS 16); Alianzas para lograr los objetivos (ODS 17).

2. Resultados de aprendizaje

1. Seleccionar las tecnologías más adecuadas para la gestión de la comunicación digital.
2. Adquirir nuevos conocimientos que le permitan generar nuevas ideas y soluciones para su aplicación en la dirección e implantación de proyectos de sistemas de comunicación corporativa digital.

3. Programa de la asignatura

1. Sitios web y blogs corporativos.
2. Comunidades virtuales y redes sociales.
3. Plataformas de fotografía, audio y video.
4. Identidad digital.

4. Actividades académicas

Clases teóricas; clases prácticas; trabajo y estudio personal; pruebas o actividades de evaluación. El primer día de clase se proporcionará más información sobre esta cuestión.

5. Sistema de evaluación

Primera convocatoria:

- Entrega de un trabajo académico consistente en la planificación de un sistema de inteligencia organizacional. Criterios de evaluación: calidad de los contenidos, uso correcto de las herramientas, variedad y adecuación de los recursos de información empleados, organización y presentación, precisión en el uso de la terminología y claridad expositiva. Valor: 60 % de la calificación.

- Realización de un ejercicio de hasta 60 minutos sobre el trabajo académico. Criterios de evaluación: adecuación y pertinencia de las respuestas, exhaustividad en el desarrollo, capacidad de análisis y de síntesis, precisión en el uso de la terminología y claridad expositiva. Valor: 40 % de la calificación.

El ejercicio se realizará de modo presencial y el trabajo se entregará a través de la plataforma digital docente en la fecha indicada en el calendario de exámenes de la Facultad de Filosofía y Letras.

El primer día de curso se presentará un calendario recomendado de realización del trabajo complementario al de las clases, adaptado a la enseñanza semipresencial con objeto de facilitar la adquisición de las competencias.

Segunda convocatoria: idéntica a la prueba global de evaluación de la primera convocatoria.